maandag 10 januari 2011

Zoveel waardevols

Door de Sketchbook Challenge bedenk ik zo veel dingen die waardevol voor me zijn. Ik heb al een hele lijst met onderwerpen waar ik een bladzijde aan zou willen wijden in mijn schetsboek. Geweldig toch, dat een uitdaging zo'n mooi neveneffect heeft?

Bovendien geeft het me een goed excuus om mezelf te verwennen met mooie tekenspullen, heerlijk! Als kind was ik veel aan het tekenen. Voor mijn verjaardag vroeg ik dan mooie potloden en cursusboekjes om te leren tekenen.


Ik weet nog dat ik me vroeger vreselijk ergerde aan de wasco op school. Van die harde krijtjes waar je niets moois mee kon maken. Daarom heb ik vandaag goede oliekrijtjes gekocht. Prachtig toch, al die kleuren in zo'n doosje? Ik kon het niet laten om ze allemaal even uit te proberen in mijn kleine schetsboekje. Ze gaan ook zeker gebruikt worden in het grote schetsboek want ze werken heerlijk!

Erg veel quilterigs lijk ik niet te doen op het moment, maar door het schetsboek heb ik al allerlei nieuwe plannen voor quilts! Ik weet eigenlijk niet of dat nu wel zo goed is. Ik heb nog zo veel liggen om af te maken...

4 opmerkingen:

ina zei

wat leuk - al die oliekrijtjes, ik vond wasco ook zo'n ramp en het stonk ook zo. ik heb ook een schetsboek gekeocht vandaag.

Aart zei

Ik heb door de tijd al veel leuke dingen gekocht, maar die oliekrijtjes zijn het helemaal. Ik heb ze ook en het is elke keer weer feest als ik het doosje open doe.
http://quiltaart.blogspot.com

christina zei

Weet je dat je die oliekrijtjes ook als paintstick kunt gebruiken? Pak een stukje stof, doe er iest met relief onder en teken over de stof. Succes verzekerd. Wel even 24 uur laten drogen en dan strijken, uiteraard met bakpapier ertussen.

Dea zei

@Ina, o ja, ze stonken inderdaad ook nogal! Dat was ik alweer vergeten. Dat had ik waarschijnlijk geblokkeerd. ;) Goed dat je een schetsboek hebt gekocht. Ik ben benieuwd naar je eerste bladzijde!

@Aart, haha, dat heb ik precies zo: een feest als ik het doosje opendoe!

@Wat een leuke tip, Christina, bedankt! Ga ik binnenkort eens uitproberen.