zaterdag 15 januari 2011

Samen

Vandaag ben ik naar de eerste quiltbee van Saencrea geweest (daarover later meer). Daarna moest ik huishoudelijk doen van mezelf maar vanavond is er dan weer tijd om creatief te zijn. Het zou ook nog weleens kunnen dat ik op de bank beland met een filmpje. Maar dan is er morgen weer een dag.


Tussen de bedrijven door ben ik nog steeds bezig met de poes voor de tekening die ik in dit logje liet zien. Daar wil ik mee verdergaan. Ik heb al een probeerseltje maar dat is nog niet naar tevredenheid. Op naar poging 2 dus.







Verder ben ik met de tekening hiernaast begonnen: mijn hand in Marcs hand, omschreven met het woord 'samen'.
Hier zag je in mijn  woordenbrijblad (leuk woord voor galgje) al staan 'wij samen'. Dat slaat natuurlijk op Marc en mij. Onze relatie is (uiteraard) heel waardevol voor mij. Het gevoel van 'samen zijn', dat er iemand is die je steunt wat er ook gebeurt, dat vind ik heel bijzonder.
Deze twee handen moeten die verbondenheid uitbeelden. De tekening is nog niet af. Ik wil de handen nog verder kleuren en misschien ook nog iets met de achtergrond doen. Dat weet ik nog niet precies.


Verder wil ik dit weekend een handwerkschoottafeltje (ook een mooie voor galgje!) maken zoals ik bij Aart heb gezien.
Hopelijk gaat dat tafeltje ervoor zorgen dat ik weer wat meer met de hand kan patchen. Ik heb namelijk schouderproblemen (lang verhaal). Toen ik deze week weer eens met de hand patchte, merkte ik al snel weer dat ik het echt maar heel kort kan doen. Vandaar dat ik het tafeltje wil proberen. Wie weet, helpt dat!

Toevoeging: ik heb de juiste link naar het logje van Aart over zijn schoottafeltje toegevoegd.

2 opmerkingen:

Aart zei

Jouw naam handwerkschooltafeltje is een echte tandenbreker, ik noem het een quiltkussen. Heb je de mail met de link ontvangen?
http://quiltaart.blogspot.com

Dea zei

Haha, ja, leuk woord hè? In de klas doe ik weleens een spel met de kinderen: een zo lang mogelijk woord maken. Heel educatief verantwoord, want ze leren gelijk iets over samenstellingen en woordbouw, maar vooral erg leuk. De kinderen zijn meestal heel enthousiast!

Maar de mail met de link heb ik niet ontvangen, nee.