dinsdag 4 januari 2011

Top dronkemanspad klaar!

Gisteren heb ik dan eindelijk de top van mijn flanellen dronkemanspad afgemaakt. Ik heb iets met flanelletjes: ze zijn zo zacht en warm en knuffelig. Echt iets om onder weg te kruipen. Ik heb al eerder een flanellen quilt gemaakt en ik vrees dat dit niet mijn laatste zal zijn. Ik heb alweer een hele stapel flanel liggen! Het is een verslaving op zich bij mij, lijkt het.

Ik weet niet meer precies wanneer ik aan dit dronkemanspad ben begonnen, ongeveer twee jaar geleden, denk ik. Maar ik weet nog wel waar ik ermee begon: bij Heleen. Samen met mijn moeder was ik te gast in Heleens prachtige B&B (absoluut een aanrader!). Ik mocht Heleens mallen gebruiken om de blokken te snijden.

Eenmaal thuis maakte ik enthousiast een compositie op mijn ontwerpwand (zie de foto in dit logje) om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ik de quilt te klein vond. Zoals dat dan gaat, bij mij in ieder geval, bleef het project stilliggen. Er kwamen andere leuke, nieuwe projecten en het dronkemanspad werd vergeten, maar niet helemaal want zo af en toe kocht ik weer wat stofjes ter aanvulling (zo veel zelfs dat ik er nu dus makkelijk nog een quilt, of twee, van kan maken).

Dit jaar, of eigenlijk alweer vorig jaar inmiddels, kwam ik de blokken weer tegen. Gelukkig mocht ik de mallen van Heleen nog een keer gebruiken en al snel hing mijn ontwerpwand weer vol. En nu is de top dan eindelijk klaar!

 Hopelijk kan ik snel met de achterkant aan de gang. Zoals ik eerder al schreef, heb ik de stof daarvoor al gesneden. Maar vanaf morgen begint ook voor mij het werkende leven weer dus weet ik nog niet wanneer ik eraan kan beginnen.

3 opmerkingen:

Plakhuis zei

Je top is mooi geworden! Die van Vera wordt zoveel gebruikt, ze is al bijna aan een nieuwe toe. En idd juist die flanelletje zijn zoooooooo lekker.

Aart zei

Het wordt een mooie dronkemanspad juist omdat er soms weinig kleur verschil is en bij anderen weer meer.
http://quiltaart.blogspot.com

christina zei

schitterende kleurencompositie