zondag 23 januari 2011

Mislukkingen

Soms mislukt er ook weleens iets natuurlijk. Bij het uitzoeken van mijn quiltfoto's op de laptop (wat een rommeltje!) kwam ik zo'n mislukking tegen. Ik had er dus nog wel een foto van gemaakt.

Dit was mijn tweede quiltje voor de Brown Bag Challenge. Het is eigenlijk de naam quiltje niet eens waard, zo klein is het.
Het pakketje bevatte alles wat je op de foto ziet, behalve het rode stofje. Alle materialen die erin zaten, hadden een tegenhanger in het pakketje. Dus twee paarse lapjes, twee paarse bandjes etc.

Op een of andere manier lukte het direct van het begin af aan al niet met dit 'quiltje'. Ik wilde iets doen met dat idee van 'twee van alles'. Twee van hetzelfde maar toch verschillend en met elkaar verbonden, "samen".

Er kwam echter totaal niet uit wat ik wilde. Nu zou ik het heel anders aanpakken waarschijnlijk. Het woord "samen" zou ik er nu bijvoorbeeld op proberen te naaien met het koordvoetje (nr. 43 van Bernina).

Wat ik wel redelijk geslaagd vond, was de angelina. Het was voor mij de eerste keer dat ik met angelina werkte. Dat vond ik geweldig leuk spul. Daarna heb ik daar gelijk verschillende kleuren van aangeschaft. Zoals Christina altijd zegt: ik kon geen dag langer zonder!

Hopelijk wordt het vandaag redelijk weer want ik wil buiten foto's maken. Morgen vertel ik daar meer over.

2 opmerkingen:

christina zei

Van deze had ik nog geen foto gezien. De kleuren vind ik prachtig. Maar als ik er al commentaar op zou leveren zou het de vlakverdeling zijn. Het is geen geheel geworden.

Dea zei

Ik vind het wel interessant dat je dat zegt. Met welke vlakverdeling zou ik er wel een geheel van hebben kunnen maken, denk je?
Achteraf had ik, voor het thema dat ik in mijn hoofd had, beter iets yingyang-achtigs kunnen doen.