vrijdag 14 januari 2011

Scheurtekening

Nou, Irene, je had het goed gezien: de kleuren van de wascotekening van het Guisveld waren dezelfde als de kleuren in dit logje. Met de geverfde bladen heb ik een 'scheurtekening' gemaakt van hetzelfde gebied.
Heel leuk werk dat lekker veel rommel geeft.
Ik heb van boven naar beneden gewerkt en de stroken dakpansgewijs op elkaar geplakt. Verder heb ik van klein naar groot en van licht naar donker gewerkt, allemaal om diepte te suggereren.
Toen alle stroken geplakt waren, zag het er nog lekker rommelig uit. Maar nadat ik alles recht had geknipt, was ik best tevreden met het resultaat.

De kleuren zijn wat geliger dan in werkelijkheid. Eigenlijk zitten ze tussen deze foto en de foto hierboven in.
Ook komt het diepte-effect minder naar voren dan in het echt, vind ik.
Deze compositie heeft niet het patroon dat ik zo mooi vond bij de wascotekening, maar wel de kleuren en het wat vage bijna romantische dat het Guisveld zelf kenmerkt voor mij.







Waar is de wol nu? Nou, van tevoren had ik bedacht dat de bolletjes in de draad mooi de schapen konden voorstellen die her en der op de landjes grazen. Maar toen ik ze op het blad legde, vond ik het geen succes.








Vervolgens bedacht dat ik het dan misschien een mooi effect zou geven als ik de rietkragen zou versieren met weer een ander breigarentje. Maar ook dat zag er niet uit, vond ik.

De schapen teken ik er misschien nog wel bij, of ik laat de tekening zo.

En Aart, herken je deze techniek uit het boek van Sandra Meech?

2 opmerkingen:

Irene zei

Ik vind het heel gaaf geworden Dea. Ik heb het boek van Sandra Meech ook. Moet ik er ook maar weer eens bij halen.

Aart zei

Vanmorgen in de trein van Arnhem naar Schiphol heb ik 5 kwartier de tijd gehad om hoofdstuk 3 door te nemen. Als ik binnenkort tijd heb moet ik hier ook eens wat mee doen, aankomende week begint mijn cursus Voorstudies.
http://quiltaart.blogspot.com