zondag 2 januari 2011

The Sketchbook Challenge

Gisteren heb ik niet veel quilterigs gedaan. Na de nieuwjaarsvisites ben ik vooral bezig geweest om te ontdekken hoe een en ander werkt op dit blog.
Bedankt voor jullie reacties op mijn eerste logje! Ik heb gisteren een reply gestuurd naar degenen die hebben gereageerd, maar volgens mij is dat niet gelukt. Geen idee wat ik niet goed doe. Zijn er mensen op blogspot die weten hoe dat werkt?

Vandaag ga ik wat naaien aan mijn dronkemanspad (vertel ik in een later logje meer over) en weer eens lezen in een boek van Sandra Meech, Contemporary Quilts: Design, Surface and Stitch.
In het Nederlands uitgegeven onder de titel Eigentijdse quilts.
Een aantal jaar geleden heb ik dit boek al gekocht en met veel plezier gelezen. Er worden experimenten met materialen beschreven en er staan prachtige foto’s in.

Daarna kwamen er nog vele boeken die aandacht vroegen dus, zoals dat dan gaat, raakte dit boek een beetje in de vergetelheid. Nu las ik echter over The Sketchbook Challenge. Een groep kunstenaars daagt je uit om te gaan werken met een schetsboek. Laat op de achterflap van Contemporary quilts nu onder andere te lezen staan dat het boek aandacht besteedt aan:
 The importance of keeping sketchbooks and design files, building up a dossier of design ideas that can be dipped into again and again.
 Het belang van het bijhouden van schetsboeken en ontwerpbestanden, om zo een archief met ontwerpideeën op te bouwen waar je telkens weer uit kunt putten.
Bovendien staan er design classes in het boek. Precies wat ik kan gebruiken voor de challenge, want daar ga ik aan meedoen. Dat hebben jullie ondertussen vast wel begrepen. Van de week even een mooi schetsboek kopen en dan kan ik van start!

7 opmerkingen:

ina zei

Hallo Dea,
Nou je blog ziet er al heel goed uit hoor. Ik weet ookniet hoe je iedereen in een keer kunt beantwoorden maar ik doe het nog wel eens als een antwoord op een reactie.
Succes met je werk en deze nieuwe ervaring.
Ina.

Liesbeth Wessels zei

Gefeliciteerd met je nieuwe uitingsvorm. Nu is er een plek waar je iedereen naar kunt verwijzen. Je maakt me nieuwsgierig naar het boek. groeten van liesbeth

Nienke zei

Veel succes met je nieuwe blog.
Reageren op een blogreactie kan alleen als mensen met hun emailadres reageren, niet als blogspotprofiel. Wat ik dan wel eens doen, is een reactie online er weer onder plaatsen met @ ervoor, dus @Ina.
Ben benieuwd naar je sketchbookexperimenten!

Anoniem zei

Veel succes met je blog.Elke keer vind je wel weer iets nieuws hoe het bloggen werkt. Anders gewoon vragen er is altijd wel iemand die weet hoe het werkt.

Dea zei

@Ina en Nienke, zoals je ziet, gebruik ik jullie tip vandaag. Ik heb gemerkt dat sommigen mijn reply wel hebben ontvangen. Dat waren dan vast de mensen die met hun e-mailadres hebben gereageerd, zoals Nienke schrijft.

@Liesbeth, gisteren heb ik het eerste hoofdstuk weer gelezen. Dat beschrijft bronnen van inspiratie; ze liggen wel vrij voor de hand, merk ik nu, maar het leest wel leuk (en de foto's zijn prachtig!). Vandaag ga ik de ontwerpopdracht uitproberen.

@Handmade by Mai, dankjewel. Wat een geweldige naam heb je toch bedacht!

christina zei

Je hebt de smaak goed te pakken he. Veel blogplezier!

Plakhuis zei

Ahhhh, zo werkt dat dus met Replay! Maar je hebt wel heel erg de smaak te pakken. Ben ik even een paar dagen druk loop ik meteen een aantal logjes achter.