vrijdag 7 januari 2011

De eerste bladzijden in mijn schetsboek

Eerder schreef ik al dat ik meedoe aan de Sketch Book Challenge. Woensdagmiddag heb ik mezelf getrakteerd op een mooi nieuw schetsboek en een setje stabilo's.






Het gaat deze maand dus om dat wat je het meest dierbaar is. Er kwamen zo veel dingen in mij op dat ik dat als eerste wilde maken: een woordweb met alles wat erin me opkwam. Heel passend, want ik ben een talig mens. Taal en woorden zijn me heel dierbaar.
Om de bladzijde een beetje sjeu te geven, wilde ik hem een kleurtje geven. Daar gebruikte ik aquarelverf voor en hoewel ik expres een tekenblok met extra dik papier had gekocht (180g), bobbelde het papier behoorlijk. Als rasechte perfectionist wilde ik het blad er eigenlijk gelijk al uit scheuren en opnieuw beginnen. Maar ik had mezelf beloofd dat ik dat niet zou doen. Dus toch maar doorgezet. Gelukkig maar, want na een nachtje onder iets zwaars is het bobbelige gelukkig wel redelijk bijgetrokken.


Toen de verf droog was, schreef ik woorden en woordgroepen op die beschrijven wat voor mij belangrijk is. Om het wat speelser te maken, verschillen de woorden in grootte. Misschien komen er in de loop van de maand nog wel wat dierbare dingen bij. Zou heel goed kunnen!




Vervolgens wilde ik nog wel wat tekenen. Tekenen is een oude liefde van me. Als kind (lagere-schoolleeftijd) heb ik veel getekend. Uit die tijd had ik zelfs nog wat goede tekenpotloden liggen die ik tevoorschijn heb gehaald.
De tekening is nog niet helemaal af, denk ik. In de linkerhoek onderaan wil ik eigenlijk nog een kat tekenen die met zijn kop op het boek ligt. Mijn kat kruipt namelijk altijd bij me en wil dan het liefst boven op mijn boek gaan liggen zodat al mijn aandacht wel naar hem moet gaan. :)
Alleen moet ik een drempel over om de kat te gaan tekenen. Zoals hij nu is, vind ik de tekening namelijk best aardig. Als het niet lukt om de kat goed te tekenen, is gelijk de hele tekening verpest. Aargh, dat kan mijn perfectionistische aard niet aan! ;)

Kortom, ik sta nog in dubio maar ik denk dat hij er uiteindelijk wel gaat komen, die kat.

5 opmerkingen:

Aart zei

Waarom teken je de kat niet op een ander stuk papier, als je dat uitknipt kan je de kat over de tekening heen leggen, bevalt het dan is plakken een optie, zo niet de kat in de prullebak!!!
http://quiltaart.blogspot.com

Irene zei

Dea, volgens mij is de uitdaging dat je lekker probeert. Dus het perfectionisme loslaten en die kat tekenen. Mislukt, dan doe je een nieuwe poging.

Suus zei

Ik zou het denk ik ook gewoon proberen, het is tenslotte maar papier, en wat je nu getekend hebt ziet er al zo mooi uit, dat de kat vast ook goed gaat.Succes.

Dea zei

Aan de ene kant ben ik het met jullie eens, Irene en Suus: gewoon proberen en overboord met dat perfectionisme! Maar de oplossing van Aart klinkt toch ook wel aanlokkelijk, haha.

christina zei

ik heb zelf plaatjes van het internet gehaald en daar met carbonpapier overheen getekend. Prima resultaat.