zaterdag 8 januari 2011

Weekend...

Een heel weekend ligt voor me, een weekend dat ik kan besteden aan allerlei creatieve dingen, wat een heerlijkheid!

Maar tegelijk: wat moet ik kiezen? :D Ik ben een beetje beperkt in wat ik kan doen omdat Marc onze zolder (mijn werkplek) aan het verbouwen is. Kort geleden is er een dakkapel geplaatst op dat ene kwart van het dak dat schuin is. Nu gaat de tussenmuur er nog uit zodat we één grote hobbyruimte gaan krijgen, waar Marc en ik elkaar niet langer in de weg zitten. Volgens mij wordt het geweldig: ik kan niet wachten tot het klaar is.

Zo ziet het er nu uit.



Maar tot die tijd, kan ik niet bij al mijn spullen en zal ik in de woonkamer aan de gang moeten. Ook geen straf hoor. Maar met de naaimachine kan ik daar niet werken want de eettafel is te hoog. Geeft niet, want  ik wil nog een kat proberen te tekenen. Deze witte op de voorgrond. Zijn ogen zijn op de foto bewerkt omdat ze duivels rood waren. In het echt heeft hij heel mooie lichtgeel/groen/grijzige ogen die perfect kleuren bij zijn vacht.


Verder zijn op het nieuwe artquiltforum zulke mooie ontwerpen getoond voor de Sketchbook Challenge dat ik weer helemaal geïnspireerd ben geraakt. Dat forum is trouwens wel besloten, maar mensen die geïnteresseerd zijn in en bezig zijn met artquilten en/of contemporary of eigentijds quilten (what's in a name) zijn van harte welkom. Dus stuur gerust een mail naar de beheerders als het je wat lijkt.

Ook in Contemporary quilten van Sandra Meech heb ik inspirerende dingen gelezen en gezien: allerlei verf- en stempeltechnieken voor papier. Mijn handen jeuken natuurlijk om dat uit te proberen. Dus vandaag trek ik de penselen en de verfjes uit de kast en ik ga me uit leven! Later in de week laat ik de resultaten uiteraard zien. En misschien ook al wat foto's van onze droomkamer in wording. :)

O, ik geloof dat mijn hulp boven nodig is. Dus alle plannen veranderen alweer! :)

1 opmerking:

christina zei

wat zal je daar een plezier van hebben wanneer deze werkkamer helemaal af is. En ook nog met heerlijk daglicht!