zondag 27 februari 2011

Een blokje klaar! / Another block finished

Nu ik niet op zolder terecht kan, ben ik weer wat meer bezig met traditioneel werk. Dat geeft minder rommel. ;-) Voor wat vrijer werk heb ik meer ruimte nodig, zowel in huis als in mijn hoofd. Voor de "Poesjes onder quilts" is het wel goed dat ik hier weer eens wat mee doe. Misschien komt deze quilt dan ooit nog eens af. ;-)

Ging ik van de week nog de mist in, vandaag is dit blokje dan toch helemaal klaar.


Het blokje meet 15cm bij 15 cm en telt 57 stukjes. Ik vond het erg leuk om te maken. Nu ben ik stofjes aan het knippen voor het volgende blokje. Ook een leuk klusje!

Since I can't work in my quilt room at the present, I spend more time doing some traditional work. That's less messy and doesn't take up so much space (in house as well as in my mind). Maybe now the "Cats under quilts" has a chance of getting finished in this lifetime. ;-)

Earlier I sewed this wrong but now it's finished. This little block is 15 cm x 15 cm and consists of 57 pieces. I enjoyed putting it together.
Now, I'm clipping fabric for the next block. That part I also like to do.

5 opmerkingen:

marjolijn zei

Ook dit blijft toch wel een heerlijk werkje. Mooi blokje geworden hoor!

Ingrid zei

Goedzo. Laat die zolder nog maar even wachten....
Groetjes Ingrid.

Beth zei

Although not a traditional quilter (much), I know what you mean about the meditative quality of cutting and piecing. Isn't it great to get another piece of the quilt done?

christina zei

wat een pietepeuterig werk is dat zeg. Maar je hebt wel gelijk dat je dit gewoon beneden kunt doen en niet veel rommel ervan krijgt.

Heleen zei

Goed gedaan! Wedden dat als je een tijdje er mee bezig bent de blokjes steeds sneller gaan! Maak er gebruik van dan zul je zien dat je zo een flink eind opschiet. Want het wordt zo'n schattige quilt. Jammer als hij blijft liggen.