dinsdag 1 februari 2011

Biezen

Op het artforum bespraken we met elkaar hoe we biezen aanzetten aan onze quilts. De meesten doen dat op de gebruikelijke wijze waarbij je de biezen ziet aan de voorkant van de quilt.

Soms is het echter mooi om de biezen naar achteren te slaan, maar hoe doe je dat dan? Zelf wilde ik dat ook een keer proberen. Na wat speurwerk, ontdekte ik op de blog Allie's in Stitches een quilt waarbij je geen biezen aan de voorkant zag.

Aan de hand van de foto daar heb ik een quiltje op die manier van biezen voorzien.




Allie's blog is sowieso zeer de moeite waard om te volgen!


At a Dutch forum for artquilting we were discussing different binding techniques. How do you bind a quilt without the bindings showing on the front of the quilt?
I wanted to bind a quilt that way once and discovered a photo on Allie's in Stitches which showed how it works. I used the photo to bind my own quilt that way.


By the way, I love following Allie!

3 opmerkingen:

Beth zei

I just finished a large quilt with the pillowcase or escape hatch finish. If you click on the photos on this link they will enlarge twice and be easy to read. I LOVE this finish because I am lazy and like the look of no binding.

http://fibermania.blogspot.com/2009/02/escape-hatch-finish-i-had-request-from.html

Let me know if you try it. I very slightly roll the front to the back so no back shows at the edges.

christina zei

Ik was vanmorgen bij Marjolijn en toen liet zij me zien hoe zij het bij de uitdaging (die mooie boeken) had gedaan. Je zet de bies er aan zoals altijd, alleen je trekt em helemaal naar achteren zodat je aan de voorkant geen bies meer ziet. En inderdaad, het lijkt erg mooi.

Dea zei

@Beth: That looks like an interesting technique! I'll try it sometime. It'll be a while because I don't see myself finishing a quilt in the near future.

@Christina: nu je het zegt, een vriendin van mij heeft dat ook eens gedaan. Maar dat lijkt me wel lastig bij de hoeken. Ga ik ook een keer proberen.