maandag 7 januari 2013

Helaas...

... is de vakantie dan weer ten einde. Het was zo gezellig en ik heb zo heerlijk veel tijd op mijn geweldige zolder doorgebracht! Het kost me gewoon een beetje moeite om daar afscheid van te nemen. Maar ja, het gewone leven moet ook doorgaan tenslotte! En gelukkig kan ik naast mijn werk ook nog quilterig doen.

Wel lekker veel gedaan in de vakantie. Veel blogjes gelezen, artboeken bekeken en gratis cursussen van Craftsy en YouTube-filmpjes bekeken; inspiratie opgedaan dus. Fijn.

Vlak voor de vakantie maakte ik een dagboekquiltje en mijn allereerste ATC en een kerstfrutsel , waar mijn schoonoma erg blij mee was.

Verder zijn de bladeren van Susan Brubaker klaar maar dat laat ik een andere keer zien.

Met het landschapje ben ik ook doorgegaan na een tip van Christina om tule over die heel erg groene blaadjes te leggen. Supertip! Een andere keer laat ik het resultaat zien. (Flauw hè, er wel over praten maar niets laten zien? Maar het komt, beloofd!)

Tussen al deze activiteiten door heb ik ook af en toe aan mijn sjaal gebreid dus die wordt zoetjesaan ook steeds langer. Deze vakantie heb ik er speciaal een tasje voor gemaakt! Het is het eerste tasje dat ik heb gemaakt. Ik wilde graag een tasje waar ik breiwerk in kan laten zitten. Ik neem het namelijk elke week mee als ik met mijn moeder en tante ga 'crea-en' (waarbij ik nu dus veel brei maar soms ben ik aan het quilten en er wordt ook geborduurd. Alles met lapjes en draadjes eigenlijk.).

Dus ik op zoek naar een handig en leuk tasje. Een foto was snel gevonden en met die foto als voorbeeld heb ik dit tasje in elkaar gezet.



Het ging niet van een leien dakje, kan ik jullie vertellen. Mijn hemel, wat ging er veel mis. Ik ga het niet allemaal opschrijven, behalve het inzetten van de ronde stukken, voor ik daar een goede oplossing voor had gevonden, had ik al menig boos woord geuit. Ik had inmiddels zelfs een grondige hekel aan het tasje ontwikkeld.

Uiteindelijk heb ik de rondjes vastgenaaid met de festonsteek, erg leuk om te doen! En nu is het tasje af en heel handig in gebruik dus ben ik er helemaal blij mee, haha. Het bedeltje met het bolletje wol en de breipennen maakt het helemaal af voor mij. Dit kreeg ik van mijn tante van wie ik leer breien. Lief hè?



Zo arterig als ik bezig, zo leuk vind ik ook de traditionele handwerktechnieken. O, had ik maar 10 levens, dan kon ik het allemaal leren!  Zo las ik via deze blog over dit project. Ik weet het, het is is echt supertraditioneel maar het lijkt me wel erg leuk. Dus ben ik nu ernstig aan het twijfelen: zal ik, of zal ik niet? Want ik wil ook nog zo veel andere dingen. Ik kom gewoon tijd te kort! Dat zal jullie allemaal vast wel bekend voorkomen.

Ondertussen twijfel ik nog even door... ;-)

Vergeet ik bijna jullie allemaal een heel gelukkig, gezond en creatief 2013 te wensen!

3 opmerkingen:

neeftje zei

Wat een gave tas, die wil ik ook wel. Dat andere project vind ik ook super, misschien een leuk idee om samen te doen???

Hannie de Beer zei

Een heel kekke tas zeg! En leuk breiwerkje komt er uitgepiept!
Een fijn hobbyjaar gewenst!

Anoniem zei

Nou met die tas mag je gezien worden.